تعمیر هارد سوخته | مرکز تعمیرات هارد سوخته | لابراتوار هارد ایران

تعمیر هارد سوخته یکی از مهمترین درخواست های مشتریان از مرکز لابراتوار هارد ایران میباشد ، اگر چه اصطلاح عامیانه تعمیر هارد سوخته به صورت تخصصی صحیح نمیباشد و صرفا میتوان آن را در موارد سوختگی از آتش سوزی و نوسان بکار برد اما عموما مشتریان آن را به کلیه موارد خرابی هارد تعمیم میدهند.

تعمیر هاردی که بالا نمیاید و دیتکت ندارد ؛

عمده ایراد هارد پس از خرابی بصورت شناسایی نشدن هارد نمایان میشود و نیاز به تعمیر پیدا میکند.این ایراد میتواند از سوخته شدن برد الکترونیکی هارد نشات بگیرد و یا علل مکانیکی باعث این موضوع شود ، مثلا در مورد هاردی که بر اثر آتش سوزی سوخته میتواند هر دو مشکل پدیدار شود یعنی هم برد هارد بر اثر سوخته شدن دچار مشکل شود و هم مکانیک هارد سوخته نیاز به تعمیر داشته باشد.

بعلاوه در مورد تعمیرات هارد سوخته مهم ترین موضوع بررسی سطوح مغناطیسی هارد میباشد که ممکن است به خاطر حرارت بالای سوختگی دچار مشکل شود. بنا به نظریه های فیزیک دو عامل حرارت و رطوبت میتواند قاتل مغناطیس باشد. گاها در موارد سوختن هارد هر دو عمل اتفاق افتاده ، یعنی ابتدا در سانحه آتش سوزی هارد سوخته و سپس توسط آب یا مواد دیگر حریق خنثی شده که رطوبت ناشی از اطفاء حریق باعث تخریب مغناطیس سطح دیسک های هارد شده است.

تعمیر هارد سوخته

در موارد دیگری دیده شده آن چنان شدت نوسان الکتریکی زیاد است که هم برد الکترونیکی هارد سوخته و هم هد هارد سوخته و نیاز به تعمیر دارد یعنی ابتدا مشتری متوجه خاموش بودن هارد سوخته میشود و سپس اقدام به تعمیر و یا تعویض برد سوخته میکند اما نتیجه مساعدی را نمی بیند و متوجه خرابی خود هارد هم میشود. خرابی هد سوخته هارد هم به دو صورت نمایان میشود ؛ یکی صداق تق تق هارد و صدای ناهنجار هارد و یکی هم روشن نشدن هارد در زمان اتصال هد هارد سوخته به برد، در هر دو صورت نیاز به جراحی هارد میباشد.

لابراتوار هارد ایران ؛ مجهزترین مرکز جراحی هارد در ایران با تجربه سالیانه بالغ بر ۱۰۰۰ جراحی موفق هارد دیسک در رزومه خود میباشد.

هزینه تعمیر هارد :

هزینه تعمیر هارد سوخته بازه متنوعی دارد که پس از عیب یابی مشخص میشود ، ممکن است بر اثر سوختگی تنها برد الکترونیکی هارد آسیب ببیند که یا تعمیر شود و یا نیاز به تعویض برد هارد باشد ، از طرفی ممکن است هد هارد هم دچار مشکل شده و نیاز به جراحی هارد باشد که هر کدام هزینه های مخصوص به خود را دارد. گاها مشاهده میشود در اثر دستکاری ناشیانه هاردسوخته پروسه تعمیر آن بسیار پیچیده شود که طبعا هزینه های زیادتری را در بر دارد. فلذا در چنین مواردی پیشنهاد میشود حتما هارد سوخته به یک مرکز معتبر تعمیر هارد ارسال شود تا از چنین آسیب هایی جلوگیری بشود.
در بعضی موارد دیده میشود بر اثر حرارت ناشی از حریق قطعات پلاستیکی داخل هارد دچار آب شدگی میشوند و روی سطح پلاتر های هارد ریخته میشوند که پروسه خواندن اطلاعات از روی دیسک را دچار اختلال میکنند بعلاوه به خاطر برخورد هد با سطح پلاستیکی نیاز به جراحی هارد قطعی میشود.در چنین مواردی به هیچ عنوان نباید هارد روشن شود چون ممکن هست قطعات پلاستیکی
موجود روی سطح دیسک میتواند باعث ایجاد خط روی پلاتر های هارد دیسک بشود.

.تعمیر هارد سوخته

مراحل تعمیر هارد :

مراحل تعمیر هارد سوخته شامل موارد مختلفی از جمله تست و تعمیر برد هارد ، تست و تعمیر هد هارد دیسک سوخته ، تست و تعمیر مکانیک داخلی هارد و …
در مورد مراحل تعمیر هارد کلیه قسمت های هارد میبایست مورد بررسی قرار بگیرد و رفع ایراد شود ، اما باید توجه داشته باشیم که در کلیه مراحل تعمیر میبایست با محور حفظ سلامت پلاتر های هارد دیسک اقدام کنیم. چون با توجه به تجهیزات جراحی هارد لابراتوار هارد ایران ، کلیه قطعات هارد میتواند در طی جراحی هارد تعویض شود اما نمیتوان پلاتر های هارد را تعویض کرد چون اطلاعات روی سطوح آن ذخیره شده و امکان جابجایی خود پلاتر ها وحود ندارد ، این بدان معنی نیست که نمیتوان دیسک های هارد خراب را به هارد دانر یا اهدا کننده منتقل کرد ، بلکه معنی آن این است که هدف ما در تعمیر هارد سوخته خواندن اطلاعات همان دیسک ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *