تعمیر هارد اکسترنال | مرکز تعمیرات هارد اکسترنال | لابراتوار هارد ایران

تعمیر هارد اکسترنال در برند های مختلف ، بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال و ریکاوری هارد اکسترنال های انواع برند ها ، از جمله خدمات لابراتوار هارد ایران میباشد.
هارد اکسترنال از جمله هارد های پر مصرف و پر طرفدار در بین انواع تکنولوژی هارد هاست که به دلایل مختلفی از جمله قابلیت حمل یا پرتابل بودن و یا وزن کم بعضی مدل ها و … مورد توجه قرار گرفته است ، که به دلایل مختلفی از جمله همین جا به جایی میتواند نیاز به تعمیر پیدا کند.

تعمیر هارد اکسترنال در برند های مختلف نیاز به دانش مخصوص و تجربه در زمینه تعمیر هارد اکسترنال و البته تجهیزات تعمیرات تخصصی هارد میباشد. به عبارت دیگر میتوان گفت در بیشتر موارد ایراد یک هارد اکسترنال بسته به خانواده آن هارد و نه تنها برند ، ایراد مشابه دارد و میتوان در تعمیر هارد اکسترنال به سرعت و با کمترین دستکاری رفع ایراد نمود.
مشکلات هارد اکسترنال عمدتا یکی از چند مورد زیر هست که به تفصیل توضیح داده میشود؛

تعمیر هارد اکسترنال ضربه خورده:

هارد اکسترنال به دو مدل “3.5 یا آداپتور دار و “2.5 یا پاسپورتی و قابل حمل دسته بندی میشوند که هر دو مدل ممکن است دچار ضربه خوردگی بشوند ، البته در مدل پاسپورتی این احتمال بیشتر است و تجربه هم ثابت کرده مراجعات بیشتری برای تعمیر هارد اکسترنال ضربه خورده پاسپورتی وجود دارد.

مهمترین نکته ای در مورد هارد اکسترنال ضربه خورده وجود دارد این است که نباید به هیچ عنوان پس از ضربه خوردن به هیچ دیوایسی متصل شوند ، در حالی که گاها دیده میشود که مشتری با اتصال هارد به چند سیستم مختلف سعی دارد که هارد اکسترنال را لود کند و به اطلاعات هارد دسترسی پیدا کند که این عمل ممکن است صدمات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد و پروسه ریکاوری هارد اکسترنال ضربه خورده را دچار مشکل نماید. لابراتوار هارد ایران با در دست داشتن بروزترین تجهیزات تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال آماده ارائه خدمات به هم وطنان عزیز میباشد.

تعمیر هارد اکسترنال کند شده:

کند شدن هارد اکسترنال که نیاز به تعمیر دارد یکی از شایع ترین ایرادات هارد میباشد که مخصوصا در دو برند هارد وسترن دیجیتال و هارد توشیبا بسیار شایع است. این کندی هارد میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت ؛ اولین علت در چنین هارد هایی که کند شده میتواند از خرابی هد هارد نشأت بگیرد که در چنین مواقعی میتوان به دو روش عمل کرد اگر شرایط کندی هد هارد آنقدر زیاد باشد که تکنسین لابراتوار هارد ایران تشخیص دهد چنین هدی ممکن هست به پلاتر ها ( دیسک ها) آسیب برساند میبایست با جراحی هارد نسبت به تعویض هد در محیط ایزوله ( کلین روم ) با ابزار مخصوص جراحی هارد (HDD Surgery) اقدام به این عمل نمود. اما اگر تشخیص تکنسین بر این باشد که میتوان با هد مستهلک اطلاعات هارد کند شده را خواند دیگر نیازی به جراحی هارد نیست و میبایست با همان هد کند مدارا کرد ؛ و اما اگر صرفا هدف تعمیر هارد کند باشد باید پس از تشخیص هد معیوب نسبت به کات کردن هد مورد نظر اقدام شود. البته پس از حذف هد معیوب میبایست در فیرمور هارد تعریف شود که فضاهای تحت هد کند و یا خراب از دسترس هارد خارج شود و طبعا چنین عملی منتج به کاهش ظرفیت هارد به میزان ظرفیت فضای حذف شده است.

دلیل دیگر کند شدن هارد میتواند از وجود تعداد زیاد بد سکتور باشد که در چنین مواردی اگر اطلاعات هارد نیاز به بازیابی اطلاعات داشته باشد باید با توجه به الگوریتم های خواندن هارد بد سکتوری اقدام به بازیابی اطلاعات هارد نمود ، البته ممکن است بعضی از سکتور ها هیچ الگوریتمی برای خواندن نداشته باشند یعنی کاملا از دسترس خارج شده باشند در چنین مواردی باید مابقی اطلاعات هارد را ریکاوری کرد.

اما اگر اطلاعات هارد نیاز به ریکاوری نداشته باشند و صرفا تعمیر هارد کند شده مد نظر باشد میبایست هارد را کاملا آنالیز کرد و قسمت های بد سکتوری هارد را از دسترس هارد خارج کرد ، توجه داشته باشید چیزی تحت عنوان تعمیر بد سکتور وجود ندارد بلکه همانطور که گفته شد صرفا آنالیز و شناسایی بد سکتور هارد و اضافه کردن آنها به لیست خرابی های هارد (Defect List) و قطع دسترسی به آن سکتور هست. در مقاله تعمیر بد سکتور هارد کاملا به این مطلب پرداخته شد.

دلیل دیگر کندی هارد میتواند ناشی از خرابی فرمور هارد باشد که میبایست ماژول معیوب را ابتدا شناسایی کرد و سپس نسبت به ترمیم آن اقدام نمود. گاها دیده میشود بعضی از مشتریان میخواهند با آپدیت نرم افزاری خرابی فریمور هارد را اصلاح کنند اما چنین قابلیتی فقط مختص ابزار های تخصصی تعمیر هارد است مانند PC3000 که میبایست علاوه بر در اختیار داشتن دستگاه تعمیر هارد ، دانش کافی در این زمینه را هم داشت. چون قسمت فیرمور هارد بسیار حساس بوده و در صورت دستکاری ناشیانه میتواند صدمات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.

هارددیسک 4

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده:

ریکاوری هارد اکسترنال فرمت شده، بسته به نوع فرمت شدن هارد با دستگاه مخصوص و الگوریتم ریکاوری هارد قابل بازگشت هست. لابراتوار هارد ایران مرکز تخصصی ریکاوری هارد در ایران با در اختیار داشتن چندین الگوریتم بازیابی اطلاعات مخصوص به خود در بیشتر موارد میتواند اطلاعات هارد فرمت شده را در زمانی کمتر از یک ساعت و روی همان هارد بدون نیاز به بازنویسی حافظه ریکاوری نموده و اطلاعات هارد را کامل و بصورت دسته بندی و مرتب به مشتریان تحویل دهیم.
مهم ترین چیزی که در کیفیت بازیابی اطلاعات به چشم میخورد موضوع عدم دستکاری هارد فرمت شده است که باعث میشود اطلاعات هارد بدون نقص ریکاوری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *